Alles pixel-perfect, zo pak je prijzen. MM deed dit met hun site voor Bampro. Zij wonnen onze award voor Mooiste Mach3Blocks Website 2020 met het schoolvoorbeeld van een strakke site. Alles zit erop en eraan, gewoon gecreëerd met Mach3Blocks. Wederom zijn wij trots op onze rol achter de schermen, hoewel de complimenten naar de creatieven gaan. Wij zorgen voor de techniek, zij voor de vormgeving, en de eindklant voor de content. Dit is de Mach3 methode, lees hieronder meer over het succesverhaal van een specialistisch bedrijf dat zichzelf leerde kennen door MM.
Rob Witteveen nam Bampro over in 2010, het hoogtepunt van de financiële crisis. Met dit bedrijf, gespecialiseerd in maritieme elektronica, voorziet hij schepen van allerlei communicatie en IT technologie: TV-systemen, telefoonsystemen, alarmsystemen, noem maar op. Deze verkoopt en installeert hij over de hele wereld. En dat bevalt Rob behoorlijk goed.
Zijn succes, zo zegt hij zelf, dankt hij aan zijn fantastische team. Toen hij Bampro in 2010 overnam waren ze met 7, inmiddels zijn ze met 28. Een viervoudiging dus, over tien jaar tijd. Dat ging echter niet vanzelf. Toen hij eens langs het veld stond van het voetbalteam dat hij sponsorde, hoorde hij iemand zeggen “wat een k-bedrijf is dat Bampro”. Waarop Rob antwoordde: "Dat is nu allemaal anders. Je mag me om 3 uur ’s nachts wakker bellen met vragen, zo scherp is onze service. Maar dan moet je me wel een kans geven om het te bewijzen!” En zo geschiedde: drie dagen later kreeg hij een aanvraag, vier dagen later had hij een offerte klaarliggen. Dit zou later één van de grootste opdrachtgevers worden. Hiermee had het bedrijf met succes op de kaart gezet.”
‘De buurman van Bampro’ MM ontving hen met open armen. Volgens oprichter en eigenaar Martijn Muller was het in eerste instantie een klassiek verhaal: “Ze kwamen naar me toe met ‘we willen een website.’ Toen ik eenmaal doorvroeg — Waar wil je die website voor? Wat is je doelstelling? Wat is je verhaal? — bleef het akelig stil. Kerntermen als ‘passie’, ‘betrouwbaarheid’ en ‘kwaliteit' zijn volgens hem geen USPs; integendeel, dat zijn basisbeginselen. En met 28 mensen in dienst doen ze toch iets behoorlijk anders en goed.” “Daarom”, zegt Martijn, “deden we even een stapje terug. We zijn gaan kijken waar Bampro als bedrijf écht voor stond.”
Toen Martijn Muller 23 jaar geleden voor zichzelf begon — in een schuurtje, “zoals zo velen” — kon hij alleen maar dromen van waar hij nu staat. Met een team van veertien talenten zet hij zich nu vooral in op de strategie van MM. “Op een bepaald moment zag ik aankomen dat er heel veel goede designers zijn. En als je echt het verschil wil maken, moet je op strategisch niveau en niet op visueel niveau zitten. Zo kon MM de kernwaarden van Bampro naar boven halen. Zoals Rob daar zelf over zei: “Als zij daar niet achteraan hadden gezeten, was het niks geworden. Dat is echt hun kracht.”
Bampro is een hechte club klantgerichte specialisten met als doel de beste te zijn in maritieme elektronica. Dat doel bereiken zij onder andere door te blijven bouwen aan de vertrouwensband met hun klanten en leveranciers. Bovendien zet Bampro binnen hun vakgebied in op flexibiliteit en service. Een tandje bijschakelen waar nodig, de adviserende rol oppakken als ze de kans zien. Altijd op basis van kennis en kunde, altijd met het belang van de klant voorop en altijd op basis van een persoonlijke relatie.
MM ziet zichzelf in de regio omgeven door techneuten. “Techneuten denken altijd in techniek. Uiteindelijk is techniek niet de eindbehoefte”, zo stelt Martijn. “Als de klant een gat wil, communiceren de meeste techneuten alleen maar hoe goed hun boor is, van welk materiaal deze gemaakt is, enzovoorts. Maar de klant wil een gat. Het interesseert de klant niet hoe, maar óf dat gat er komt, zolang er maar het beste gat komt. Mach3 geeft ons daar hun beste boor voor.”
Door de goede relatie met Mach3 een het gebruik van Blockwise (nu Mach3Blocks) heeft MM flinke stappen kunnen maken. “De groei die we hebben gemaakt, komt zeker ook door de samenwerking met Mach3. Die credits durf ik ze wel te geven”, aldus Martijn.
MM alweer bijna zeven jaar verbonden aan Mach3. Het bureau was op zoek naar een platform om hun ontwerpen pixel perfect te vertalen naar techniek. Een partner die tot op de pixel nauwkeurig kon scripten. Deze vonden ze in — destijds nog — Mach3Maatwerk. Toen Blockwise volgde, zat MM op de voorste rij.
“Ik hoefde niets meer uit te besteden. Waar ik voorheen mijn ontwerpen uitbesteedde qua techniek, hoeft dat nu niet meer. Het werkt gewoon gemakkelijk. Daarnaast is het systeem aan de achterkant voor mijn klanten super gebruiksvriendelijk. Het is voor ons echt win-win.
Door vakkennis en dagelijkse inspiratie komt MM tot frisse en doordachte strategische concepten die aansluiten bij het karakter en DNA van jouw bedrijf. Geen onnodige toeters en bellen. Concreet en praktijkgericht. Want al is het geweldig om creatieve concepten te bedenken, ieder goed idee staat of valt met de uitvoering. Wat MM betreft doet het één dan ook niet onder voor het ander. Beide zijn keihard nodig.
De synergie tussen MM en Bampro is waar wij het voor doen. Wij voorzien de creatieve partij van de juiste tools om te excelleren. Hier plukt de eindklant vervolgens weer de vruchten van. Want creativiteit + techniek = eindeloze mogelijkheden.
Is jouw creatieve onderneming ook lekker aan de weg aan het timmeren, maar zoek je nog de juiste techniek? Laat het ons weten door te mailen naar wonis@mach3builders.nl.